tirsdag, november 24, 2009

Veloverstået åbent hus

I søndags havde vi åbent hus på Operaen med medvirken af Det Kongelige Operakor.
Vi havde ikke prøvet det før, og flere af os var først noget betænkelige ved arrangementet.

De af publikum/gæsterne, som havde lyst, kunne først øve fangernes kor fra Nabucco med vores syngemester Philip.
Dernæst kom koret til, sad sammen med publikum og sang med.

Senere gav vi en koncert på en halv times tid og blev så efterfulgt af andre indslag af nogle af operasolisterne og musikere fra Det Kongelige Kapel.

Når jeg selv var skeptisk overfor hele arrangementet på forhånd, skyldtes det nok mest utryghed i forbindelse med at skulle sidde blandt folk jeg ikke kendte og synge; jeg følte det næsten, som om jeg skulle til eksamen.

Men da tidspunktet oprandt, og jeg havde fået sat mig, fik jeg småsludret lidt med nogle af de omkringsiddende. Alle var (selvfølgelig) søde, interesserede og glade for at være med, så min frygt blev heldigvis gjort til skamme.

Da vi senere havde sunget korets koncert, fik vi en fantastisk respons fra en stort set fuld sal.
Vi sluttede det hele med at synge fangekoret igen sammen med de gæster, som havde lyst.

Det blev alt i alt til en meget fin dag og en rigtig god oplevelse for os! Det var dejligt at mærke, at folk var glade for det, vi lavede, og tydeligvis nød arrangementet og musikken.

Tusind tak til alle, der kom! Og vel mødt en anden gang.

Anna Julie Brønholt