tirsdag, februar 16, 2010

Rakes rykker!

Operakoret har virkelig været på arbejde denne sæson - og vi er skam ikke færdige endnu.
Men resten af sæsonen er vi delt op i to hold. Det ene hold tager sig af Lastens Vej (Rakes Progress) og Elektra, det andet laver Jeptha og Skin Deep.
Vi bliver suppleret af en hel del af korets assistenter i disse forestillinger.
Når Carmen vender tilbage til foråret, samles koret igen.

Jeg har selv haft den luksus at kunne sidde i salen og se mine kolleger arbejde på scenen i Rakes Progress.
Jeg har overværet tre prøver, og så generalprøven.
Og hvilken stor oplevelse! Selvom vi står i disse prøveforløb gang på gang, er det noget helt andet at sidde og se på det udefra.
Det er så interessant at se, hvordan forestillingen udvikles og flytter sig fra den ene prøve til den anden. Til den første prøve jeg så, tænkte jeg, at de da vist godt kunne bruge noget mere tid.
Men kun en uge senere kunne jeg overvære en helt fantastisk medrivende, morsom, smuk og rørende forestilling.

Jeg blev så stolt af mine kolleger, da jeg så dem på scenen - hvor er de dog dygtige! Og jeg blev endnu mere stolt over, at jeg er en del af det kor.

Du kan selv opleve Operakoret, teaterets dygtige operasolister og Det Kongelige Kapel i Lastens Vej.
Det er vel ikke hver dag, du ser en skægget dame?

Klik her og læs mere om den fantastiske forestilling.

Fotos: Per Morten Abrahamsen

Anna Julie Brønholt