lørdag, januar 09, 2010

Klæder skaber folk [1. del]


*Klik her og se Michael Bennati Schous billedgalleri fra ELEKTRA!

Når jeg ifører mig min røde kimono starter forvandlingen. Forvandlingen fra den person, der færdes hjemmevant i den lokale Netto som i Illums til den mørkhårede skønhed eller vaskekonen med strithår.

Jeg elsker denne transformation. Hver ting har sin charme og sine udfordringer.
Jeg kender naturligvis den figur og karakter jeg skal iklæde mig, men det er en gave og stor hjælp at få det rigtige hår, makeup og kostume på.

Jeg føler mig altså ikke nødigvendigvis særlig sexet i hverdagens cowboybukser og måske tilført frikadelle-lugtende hår, men, men giv mig min corsage og skønne paryk og straks vover jeg mig ud i attituder, jeg sjældent benytter i det private.

Jeg vil vove den påstand, at jeg får mulighed for at udleve det gamle motto om at Klæder skaber Folk på mit arbejde.
I dette efterår har jeg både været en varm og træt landarbejder, en noget overrislet luder i den mindre luksuriøse klasse og landadel med stor selvforståelse.

Andre dage har jeg iført mig et stramt – smukt – tilknappet udtryk som hofdame om aftenen, mens jeg om dagen afprøver min temperamentsfulde spanske arbejderkvinde eller smuglerkone i noget alt, alt for meget VARMT tøj.

Og om ganske kort tid venter et gudesmukt kostume til sangerdysten på Wartburg.

Jeg glæder mig allerede.

Ulla Kudsk Jensen


*Klik her og se Michael Bennati Schous billedgalleri fra MASKARADE!



*Klik her og se Michael Bennati Schous billedgalleri fra LIVLÆGENS BESØG!



*Klik her og se TRE ANDRE Michael Bennati Schou-billedgallerier fra MASKARADE!