fredag, februar 15, 2008

Vanddepri [I. del]


Jeg ved det. Man skal passe på med at blive for positiv. Det hævner sig.!

Efter mit sidste lyriske indslag er jeg simpelt hen tvunget til at stænke malurt i bægeret. Let´s face it! (Som det hedder på nudansk) - Operaen ligger ikke på Alfarvej - næ - Operaen ligger på Holmen, og er man ikke cykelfetichist (hvad jeg ikke er, selvom det er sværere at være cykelhader i København end det er i Århus) er der følgende muligheder:

Bil: Besværligt, eftersom det er vanskeligt, for ikke at sige umuligt at finde parkeringspladser - især om aftenen, og for mig ekstra besværligt, eftersom jeg hverken ejer kørekort eller bil. Altså bil er ude. Gående. Jo tak - når vejret er godt, man har taget fornuftige sko på og har god tid, så er det fint. Taxa - vil jeg slet ikke tale om -

Og endelig offentlig transport: 66'eren har efterhånden figureret i et par af mine blogs og fik også det sidste ord sidst, for hvis man vil være helt sikker på at komme sur på arbejde, skal man beslutte sig for tage 66'eren på en råkold morgen, gå mod busstoppestedet så man er der ca. 3 - 5 minutter før den skal komme, og syde ved synet af bussen, der nærmer sig, mens man løber afsted for at nå det, vel vidende, at selvom man er få meter fra holdepladsen, vil chaufføren lade, som om han ikke har set dig, og banke videre ud ad Åboulevarden.

Andre gange kan man fornøje sig med at stå og glo ved et busstoppested i 10 minutter længere, end man skulle efter køreplanen, og alligevel blive passeret af bussen, hvor chaufføren vælger ikke at se én, fordi der står en hvid varevogn ulovligt parkeret lidt længere nede ad gaden, og man må spørge sig, hvor busstoppestedet var, sidst chaufføren kørte turen...
[Fortsættes...]

Marie Degener