onsdag, december 19, 2007

Hoveder på bloggen: Susse (2/3)

Du kan læse første del af dette interview med sopranen Susse Lillesøe i det forrige indlæg.

Her kan du komme lidt tættere på Susse rent privat.
Hendes interesser ud over at synge er meget alsidige.
Men hvem skulle have troet ved første øjekast, at den lille, nydelige kvinde ud over at være en ivrig rejsende til fjerne destinationer også dyrker mavedans og ynder at drikke sine gæster fulde i hjemmebryg?














Susse optræder ved Radiokorets 60-års jubilæumsfest i 1992
Jeg har mange jern i ilden og slet ikke tid nok til dem alle: For ikke at forgå helt fysisk, forsøger jeg to gange ugentlig at passe fysioterapi og styrketræning. Derudover mavedans en gang om ugen. Mavedansen er den sjove motionsform, som jeg nødigt vil opgive. Jeg har danset i mange år, og også optrådt ved flere lejligheder i "fuldt udstyr", bl.a. på tyrkisk restaurant i mine unge dage.











Optræden ved Radiokorets 60-års jubilæum 1992
3-4 måneder om året bor Susse i sin fastliggercampingvogn i Sølager ved Hundested.
Det er et herligt sommerparadis lige ved strand og vand, og jeg hygger mig meget med at dyrke krydderurter, jordbær og meget andet godt på en begrænset plads samt at fremstille div. marmelader, snaps og likører selv, som jeg hælder på mine gæster.













En anden, og mindst lige så vigtig fritidsinteresse, er rejser. Og med rejser mener jeg ikke charterrejser, men gerne eventyrrejser – helst til uortodokse, halvfarlige rejsemål. Jeg er især fascineret af de arabiske lande: I mit gamle pas havde jeg stempler fra f.eks. Iran, Irak, Pakistan, Yemen, Libyen og Oman, og kan bl.a. fortælle historier om "tæt på kidnapning i Yemen".
Susse i den libyske ørken efter sandstorm, okt.2000
I sidste del af interviewet fortæller Susse om sit arbejde i Det Kongelige Operakor.
Anna Julie Brønholt