lørdag, oktober 27, 2007

Ny på Holmen (I.)



Allerførst tak for den varme velkomst på bloggen og på teatret i det hele taget.

Jeg er som sagt ny på bloggen - og i øvrigt også ret ny i koret på DKT. (Jeg er assistent og som sådan løst tilknyttet). Men jeg har nu været på stedet længe nok til, som den selvfølgeligste ting i verden at bippe mig ind med mit adgangskort.

Til at begynde med fiskede jeg altid møjsommeligt kortet op af pungen og holdt det op foran "føleren" ved døren og ventede på, at den bippede og gav mig beskeden "dør åben". Efterhånden bemærkede jeg, hvordan andre, der arbejdede på operaen, bare holdt deres pung op foran dimsen eller de mest rutinerede - hele deres taske!

Jeg kender efterhånden lidt flere af gangene, navnene på mine mange kollegaer, jeg kender min garderobedørs særlige luner, hvordan man lige (efter man har forsøgt at taste sin kode en to tre gange og den endelig har sagt "klik"), skal hive døren ind mod sig inden man skubber den op.

Jeg behøver ikke længere følges med nogen for at finde ned til scenen, hverken fordi det er nødvendigt, eller fordi jeg er usikker på om det er nødvendigt. Jeg kender kantinens smørrebrød, forskellen på automatens og termokandens kaffe og lysets skiften over Holmen.

Forsættes... Se ’Ny på Holmen (II.)’

Marie Degener Troelsen

*Klik og se flere fotos af Michael Bennati Schou