onsdag, november 22, 2006

Uden maestro

Øv, han blev forhindret i at komme til prøven i dag, Lohengrin-forestillingens dirigent, som skulle have arbejdet med os. Jeg glæder mig altid til at høre, hvad dirigenten har forestillet sig. Det er jo ham, der bestemmer, hvordan musikken skal lyde, men det må så blive en anden dag.

"Hvor er det altså synd, at ingen ser på dirigenten!! Han gør sig sådan umage!", hørte jeg engang én sige.


Mange dirigenter kan nok have samme følelse fra tid til anden :-) .., men vi på scenen ser sandelig på dem. Det skal bare helst ikke se sådan ud. Dirigenten er altid vores trygge midtpunkt.

Til at hjælpe os har vi på begge sider af scenen og ude på siderne af graven (orkestergraven!) monitorer, som hele tiden viser dirigenten. Dem bruger vi, hvis vi ikke har mulighed for at se ham direkte. (Lene Freil)

1 Comments:

Blogger Lisbeth Klastrup said...

Hej Lene og Ole,
Dejligt at se at I har fået en kor-blog op at stå, spændende initiativ og gode indlæg indtil videre:). Jeg kom herfra via Politikens link til jeres blog, og har selv blogget lidt om jeres blog (sådan er det jo i blogger-verdenen ;); jeg synes det ku være rigtigt fint lige at få et link til jer to skribenter på bloggen også. Selvom det er en blog for hele koret, så er det jo jer som personligheder, der skriver...Glæder mig til at læse mere!
http://www.klastrup.dk/2006/11/dk-royal-opera-choir-blogs.html

22 november, 2006 14:42  

Send en kommentar

<< Home